Thursday, February 17, 2022

Sjuksköterska mentorskap uppsats

Sjuksköterska mentorskap uppsats



Att förändra kulturen med dagens mentorskapsuppsats. När jag utvärderar detta känner jag att det främst beror på att jag är nybörjare på detta område uppsats om sjuksköterska mentorskap Jag vet att med erfarenhet och stöd är det ett område jag kommer att få förtroende för. Men enligt Quinn och Hughes kan studenterna utan initial erfarenhet utveckla teorier som bidrar till praktiken. Kontrollera din inkorg. Chichester: Wiley, uppsats om sjuksköterska mentorskap.





Relaterade uppsatser



Hem — Uppsatsprov — Utbildning — Mentor — Reflektion över mentorskap i en omvårdnadsmiljö. Vilket ämne som helst. Vilken typ av uppsats som helst. Mentor är en erfaren seniorguide som erkänner de akademiska och skickliga kraven hos en mindre individ samtidigt som han hjälper personen i fråga att söka efter chanserna och mötena för att möta dem. Mentorskap är förbättringen av en förtroendefull relation som innefattar formellt stöd, vägledning, coachning, utbildning, uppsats om sjuksköterska mentorskap, förebild, förespråkande, uppsats om sjuksköterska mentorskap, och nätverk mellan en senior mentor och en mindre individuell adept. Det inkluderar den seniora individuella mentorn som ger individuell och lämplig vägledning till den mindre individuella adepten samtidigt som den främjar medavslöjande och gemensam utveckling mellan de två personerna.


Mentorn ger dessutom entusiastisk hjälp och vägledning till adepten. Genom att använda omvårdnadsprocessen upprätthåller en mentor sjukhusorganisationens värderingar och normer. Han eller hon exemplifierar och främjar livslångt lärande och kan visa utmärkta kommunikations- och kritiskt tänkande. En mentor är betrodd och respekterad som ledare i sitt eller uppsats om sjuksköterska mentorskap institution för ärlighet, och denna person nätverk inom samhället och professionella organisationer. Mentorn vårdar och är empatisk för andras behov och uppmuntrar självständighet, mognad och professionell tillväxt, uppsats om sjuksköterska mentorskap. Den första dagen av min adept direkt efter hennes introduktion har vi ritat upp hennes inlärningsöppningar så att det fanns en förtrogenhet med vad min adept ville hämta från onkologisk dagvårdsengagemang.


Som en del av kursarbetet anordnades en utbildning och en utvärdering. Ett lärandekontrakt är en rapport som används för att underlätta arrangemanget av ett lärandeföretag. Det är uppsats om sjuksköterska mentorskap sammansatt påstående rådfrågat mellan leaner och mentor där anpassningsbehov erkänns. För att göra detta effektivt förväntade vi oss att särskilja hennes lärandemål som inkluderade inlärningsresultaten från de moduler som skulle kartläggas av och av. Eftersom detta var hennes första försök att sätta ett lärandekontrakt var det viktigt för mig att hjälpa henne genom proceduren, uppsats om sjuksköterska mentorskap.


Twentyman et al undersöker hjälpte till att inse var guiden begär att den som är smalare känner igen sina mål och har för avsikt att förankra inlärningsöppningar som hjälper till att prestera. Uppmuntrande session inkluderar avslappnad och formell. Den formella sessionen ägde rum i onkologisk dagvård och inkluderade arrangemang av dag för dag arbetsrutin och strategiberedskap, uppsats om sjuksköterska mentorskap. Innan någon inlärningsövning ägde rum, är det avgörande att skapa en livskraftig arbetsassociation med eleven. Det var viktigt att garantera att den ständiga utvärderingen av min adept under hela arrangemangets tidsram omfattades.


Detta gav en andel av hur de gick framåt, vilket framgår av dimensionen och informationen som förväntades vid varje fas av hennes förberedelse. Mitt i situationen insåg vi att hon insåg behov som var betydande för onkologiska enheter. Hon var orolig för inställningen uppsats om sjuksköterska mentorskap en intratekal ingreppsvagn i enheten för en krisomständighet. På grund av den kaotiska idén om sjukskötersketillståndet försöker jag få tid att bygga upp en sammansatt input för studien ändå för att uppgradera med mentorskapskapacitet jag har uppsats om sjuksköterska mentorskap upprätta förening med olika tränare som är etablerad för att dela bedömningskritik som ett sätt att hantera att bygga upp min förlängning som att understudera bedömning.


Att ha kapacitet att förmedla olika vägledningar om input kan på samma sätt utöka min bedömning till understudiens fördel. Så mycket som denna metod är lönsam för att förbättra ett understudy mentorskapsprogram uppsats om sjuksköterska mentorskap läkningsanläggningar, det testar särskilt i situationer där olika guider inte är angelägna om att dela sina möten och arbetar för att begränsa dess användarvänlighet. Att främja samarbete inom mentorskap kan vara ett kraftfullt sätt att hantera detta hinder. Att hantera frågan om nervositet kräver en inneboende förståelse av studien, vilket leder till att man pratar med studiestudenten om den lämpligaste vägen för att genomföra utvärderingen, uppsats om sjuksköterska mentorskap. Detta är genomförbart eftersom det uppmanar understudien att vara effektivt sysselsatt med utvärderingsprogrammet och dessutom skapa en överlägsen koppling mellan mig och den smalare, uppsats om sjuksköterska mentorskap.


Jag arrangerade några visningstillfällen först och för det ordnade jag lite läromedel som höll fast vid Critical Care-strategin, uppsats om sjuksköterska mentorskap. Jag gav en hand-out och en powerpoint-introduktion. Under den uppmuntrande sessionen gav jag henne chanser att göra förfrågningar och efter det genomförde vi några jordnära sessioner. Jag förstod att lärande är mer framgångsrikt genom den jordnära sessionen istället för att bara instruera muntligt. Du har gjort det extremt bra i den intensiva uppfattning du organiserade ärenden på ett effektivt sätt och dina administrationsdesigner var väldigt välorganiserade.


Jag antar att vi skulle kunna prata om ett par saker som jag litar på att du kan förbättra, till exempel bekväm korrespondens av meddelanden till vårdpersonalen och understryka det svåra med specifika uppdrag. I kölvattnet av att avsluta din administrationsplan i medicinanteckningarna kan du överväga att muntligt tala om det kritiska i några uppdrag med att skötaren tar hand om patienten så att de uppsats om sjuksköterska mentorskap varnade och kan fortsätta med dem snabbt i stället för att vara beroende av att de återvänder för att läsa de återställande anteckningarna, vilket kan ta längre tid på grund av den häpnadsväckande krisuppdelningen, uppsats om sjuksköterska mentorskap. Det skulle ha underlättat på off-chansen att du hade gett dem förståelse av datablad, eftersom de då och då såg lite överväldigade ut.


Trots det har du en energi för att träffa dem en gång till, och detta kommer att ge dig chansen att notera eventuella förfrågningar och ge ut åhörarkopiorna. Det var uppenbart när hon sa att hon kände sig uppskattad och en del av gruppen, uppsats om sjuksköterska mentorskap. Behaviouristiska lärande forskare litar på att lärande sker genom reaktion på specifika uppgraderingar som leder till traditionell formning. Etablerad formgivning anspelar på förändring i beteende genom boostreaktion, varvid attraktiva reaktioner på specifika förbättringar, det vill säga nyligen lärda metoder kompenseras.


Behaviouristisk inlärningshypotes skulle kunna kopplas till min adept eftersom hon anpassar sig mer när hon eftertryckligen stärktes både av känslan av en känsla av prestation och av att jag som mentor kände igen eller uppfattade hennes nyligen skapade färdighet, uppsats om sjuksköterska mentorskap. Effekten av användbar input sträcker sig förbi utbildnings- och inlärningsprocessen. Feedback är grundläggande för adeptens utveckling, ger vägledning och lyfter säkerhet, uppsats om sjuksköterska mentorskap, öka inspiration och självförtroende. Det kan göra det möjligt för leaner att betygsätta sin kliniska praktik rimligt. Om eleven inte erbjuds feedback kan de kontrastera sig själva och successivt äldre partners och bedöma sig själva på ett felaktigt sätt. Detta kan leda till minskad omfattning av elevens självförtroende, vilket kan påverka den efterföljande träningen negativt, uppsats om sjuksköterska mentorskap.


Det ger också en metod genom vilken eleven kan passa in och lägga till onkologisk dagvårdsrörelse på ett värdefullt sätt. Med allt i beräkningen, genom ansträngning och avslutande av denna modul, har jag byggt upp ett drivande lärande och grundläggande förtrogenhet med mentorskap inom socialhälsovårdens praktik. Jag har blivit uppmanad att ta en titt på mitt eget arbete och försäkra mig om att det är det uppsats om sjuksköterska mentorskap konsekvent baserat på dessa linjer, vilket ger mig möjlighet att helt stärka understudier i att tillämpa bevisbas på sin egen utbildning, uppsats om sjuksköterska mentorskap. Undersökningar av inlärningsvillkoret har tydligt visat vilken effekt det kan ha på understuderandes inlärning och jag förväntar mig att garantera att tillgångarna på onkologisk dagvård hålls uppdaterade för alla elever.


Undersökningen av inlärningshypoteser och -stilar i modulen har gjort det möjligt för mig att säkra viktig förståelse av metoderna för insikt och spekulationer som omfattar upptagning, utbildning och kartläggning och när jag arrangerar inlärningsmöten för understudier känner jag mig för närvarande allt mer beredd att införliva hypoteser i träningen, uppsats om sjuksköterska mentorskap. Det är också viktigt att när jag förvandlas till en kvalificerad guide går jag till de vanliga uppdateringarna som ges uppsats om sjuksköterska mentorskap sjukhuset, eftersom jobbet som mentor kommer att ses som väktaren till kallelsen. Kom ihåg: Detta är bara ett exempel uppsats om sjuksköterska mentorskap en studiekamrat. Från 3 timmars leverans. Tyvärr är kopiering inte tillåten på vår webbplats. Vi kommer då och då att skicka dig kontorelaterade e-postmeddelanden.


Denna uppsats är inte unik. Förlåt, uppsats om sjuksköterska mentorskap, vi kunde inte parafrasera denna uppsats, uppsats om sjuksköterska mentorskap. Våra professionella skribenter kan skriva om det och ge dig ett unikt papper. Vill att vi skriver en bara för dig? Vi använder cookies för att göra din webbplatsupplevelse personlig. Denna uppsats har lämnats in av en student. Detta är inte ett exempel på det arbete som skrivits av professionella essäförfattare. Reflektion över mentorskap i en omvårdnadsmiljö Ämne: Utbildning Kategori: Studieprocess Ämne: Mentor Sidor 3 ord: Publicerad: 10 oktober Nedladdningar: 12 Ladda ner Skriv ut. Få hjälp med att skriva.


Pssst... vi kan skriva ett original uppsats om sjuksköterska mentorskap bara för dig. Din tid är viktig. Få hjälp med uppsatsen. Relaterade uppsatser Fördelarna med att vara en mentoruppsats. Vikten av lärare under den amerikanska revolutionen, i Michael Jordans basketkarriär, uppsats om sjuksköterska mentorskap, och uppsats om sjuksköterska mentorskap romanen, den blinda sidan av Michael Oher Essay. Att bygga en mentorskapskulturuppsats. Analys av uppsatsen om mentorskapsförsvar och fördelar. Sjuksköterska mentorskap uppsats O'Connor's Warrior: A Study Of The Lessons, Individual and Professional Impact in the Sports Drama Essay.


En studie av rollen som mångfald spelar i företagets uppsats om arbetskraftsledning. Hur engagerad pedagogik kan använda deltagande för att stimulera inlärningsuppsats. Att förändra kulturen med dagens mentorskapsuppsats. Recension av Chronus Sjuksköterska mentorskap uppsats Plattformsuppsats. Hitta gratis uppsatser Vi förser dig med originaluppsatsprover, perfekt formatering och styling. Citera denna uppsats För att exportera en referens till den här artikeln, välj en referensstil nedan: APA MLA Harvard Vancouver Reflection on Mentorship in a Nursing Setting. Reflektion om mentorskap i en omvårdnadsmiljö. Reflektion om mentorskap i en sjuksköterskemiljö [Internet]. Beställ nu. Kontrollera din inkorg. Beställ nu. Relaterade ämnen Utbildningens betydelse Uppsatser Fallstudie Uppsatser Undervisning Filosofi Uppsatser Första skoldagen Uppsatser Specialpedagogiska uppsatser, uppsats om sjuksköterska mentorskap.


Hallå där! Är du intresserad av att få ett skräddarsytt papper? Kolla in det! Har svårt att hitta den perfekta uppsatsen? Sjuksköterska mentorskap uppsats en författare. Jag förstår. Har inte hittat rätt uppsats? Få en expert att skriva det du behöver! Få ditt papper nu. Professionella skribenter och forskare. Källor och citat tillhandahålls.





exempel på närläsningsuppsatser



Det ger också en metod genom vilken eleven kan passa in och lägga till onkologisk dagvårdsrörelse på ett värdefullt sätt. Med allt i beräkningen, genom ansträngning och avslutande av denna modul, har jag byggt upp ett drivande lärande och grundläggande förtrogenhet med mentorskap inom socialhälsovårdens praktik. Jag har uppmanats att ta en titt på mitt eget arbete, för att säkerställa att det är bevisbaserat konsekvent, i enlighet med dessa linjer som ger mig möjlighet att helt stärka understudier i att tillämpa bevisbas på sin egen utbildning. Undersökningar av inlärningsvillkoret har tydligt visat vilken effekt det kan ha på understuderandes inlärning och jag förväntar mig att garantera att tillgångarna på onkologisk dagvård hålls uppdaterade för alla elever. Undersökningen av inlärningshypoteser och -stilar i modulen har gjort det möjligt för mig att säkra viktig förståelse av metoderna för insikt och spekulationer som omfattar upptagning, utbildning och kartläggning och när jag arrangerar inlärningsmöten för understudier känner jag mig för närvarande allt mer beredd att införliva hypoteser i träningen.


Det är också viktigt att när jag förvandlas till en kvalificerad guide går jag till de sedvanliga uppdateringarna som ges av sjukhuset, eftersom jobbet som mentor kommer att ses som väktaren till kallelsen. Kom ihåg: Detta är bara ett exempel från en studiekamrat. Från 3 timmars leverans. Tyvärr är kopiering inte tillåten på vår webbplats. Vi kommer då och då att skicka dig kontorelaterade e-postmeddelanden. Denna uppsats är inte unik. Tyvärr, vi kunde inte parafrasera den här uppsatsen. Våra professionella skribenter kan skriva om det och ge dig ett unikt papper. Vill att vi skriver en bara för dig? Vi använder cookies för att göra din webbplatsupplevelse personlig. Denna uppsats har lämnats in av en student.


Detta är inte ett exempel på det arbete som skrivits av professionella essäförfattare. Reflektion över mentorskap i en omvårdnadsmiljö Ämne: Utbildning Kategori: Studieprocess Ämne: Mentor Sidor 3 ord: Publicerad: 10 oktober Nedladdningar: 12 Ladda ner Skriv ut. Få hjälp med att skriva. Pssst... vi kan skriva en originaluppsats bara för dig. Din tid är viktig. Få hjälp med uppsatsen. Relaterade uppsatser Fördelarna med att vara en mentoruppsats. Betydelsen av lärare under den amerikanska revolutionen, i Michael Jordans basketkarriär och i romanen, den blinda sidan av Michael Oher Essay.


Att bygga en mentorskapskulturuppsats. Analys av uppsatsen om mentorskapsförsvar och fördelar. Gavin O'Connor's Warrior: A Study Of The Lessons, Individual and Professional Impact in the Sports Drama Essay. En studie av rollen som mångfald spelar i företagets uppsats om arbetskraftsledning. Hur engagerad pedagogik kan använda deltagande för att stimulera inlärningsuppsats. Att förändra kulturen med dagens mentorskapsuppsats. Recension av Chronus Mentoring Platform Essay. Hitta gratis uppsatser Vi förser dig med originaluppsatsprover, perfekt formatering och styling. Citera denna uppsats För att exportera en referens till den här artikeln, välj en referensstil nedan: APA MLA Harvard Vancouver Reflection on Mentorship in a Nursing Setting. Reflektion om mentorskap i en omvårdnadsmiljö. Reflektion om mentorskap i en sjuksköterskemiljö [Internet].


Beställ nu. Kontrollera din inkorg. Beställ nu. Relaterade ämnen Utbildningens betydelse Uppsatser Fallstudie Uppsatser Undervisning Filosofi Uppsatser Första skoldagen Uppsatser Specialpedagogiska uppsatser. Hallå där! Är du intresserad av att få ett skräddarsytt papper? Kolla in det! Har svårt att hitta den perfekta uppsatsen? Anlita en författare. Jag förstår. Har inte hittat rätt uppsats? Få en expert att skriva det du behöver! Få ditt papper nu. Professionella skribenter och forskare. Jag införlivade därför hennes föredragna inlärningsstil i min planerade undervisningssession. Jag tyckte att den här typen av elever var extremt lätt att lära ut, främst för att jag var medveten om att hon inte utförde uppgifter som hon inte var kompetent i att göra.


Även om jag kommer ihåg att inte alla elever kommer att vara reflektorer och att mina undervisningsstilar måste anpassas för varje elev jag undervisar. Rollmodellering är en viktig del av inlärningsprocessen. Walsh säger att en kompetent, säker, evidensbaserad mentor kanske är det bästa undervisningsverktyget. Legitimerade sjuksköterskor fungerar som förebilder för eleverna Schober och Ash och ses som inspirerande i lärandeprocessen. Enligt Welsh och Swann kommer eleverna att försöka fastställa teamets normer och värderingar genom att observera, kanske inte medvetet, de etablerade gruppmedlemmarna för att få upp ledtrådar om acceptabla sätt att agera och, implicit, attityder och övertygelser hos medlemmarna.


Därför, enligt Stuart, måste höga vårdstandarder modelleras eftersom eleverna kommer att hålla den kvalificerade sjuksköterskans prestation och modellera deras beteende. Denna del av inlärning kan också hänvisas till som den beteendeistiska teorin, väl illustrerad av Pavlov, ofta observerar och reagerar studenten på en stimulans som specificeras av mentorn för att möjliggöra en positiv inlärningsupplevelse Hinchliff , p8. Individer observerar inflytelserika modeller och kopierar deras beteenden. Denna teori är erkänd som viktig inom utbildning och när jag arbetade med Jenny var jag mycket medveten om detta.


Detta gjorde mig ibland obekväm eftersom jag var medveten om att jag observerades och kanske till och med bedömdes utifrån mina beteenden och vårdstandarder. Detta har dock haft ett positivt resultat för mig som mentor eftersom det uppmuntrade mig att titta på min nuvarande praktik och erkänna förbättringsområden och hjälpte mig att säkerställa att min praktik alltid är evidensbaserad. Det fick mig också att regelbundet mäta mina egna standarder mot NMC-standarderna för att stödja lärande och bedömning i praktiken. Stuart säger att ifrågasättande och diskussion också kan användas för att öka tillförlitligheten samtidigt som eleverna uppmuntras att ta på sig rollen som aktivt lärande. Enligt Hinchliff tillåter användningen av diskussion och ifrågasättande av den kognitiva teorin att tillämpas där elever tar på sig rollen som kritiskt tänkande och perception.


Stuart fortsätter med att säga att även om diskussion; vi kan bedöma utvecklingen av dessa egenskaper som är önskvärda för en kompetent utövare. Diskussion spelade en stor roll i bedömningsprocessen och var en del av bedömningen som vi både kände oss bekväma med och som var lämpliga för den kompetens Jenny försökte uppnå. Enligt De Young sker bra diskussioner inte bara spontant, de kräver noggrann planering. Detta är ett påstående jag inte håller med om. Även om en del av diskussionerna var planerade skedde många spontant när situationen uppstod och var oerhört fördelaktiga för lärande och användes som ett tillfälle att ge feedback. En annan form av bedömning är praktikbedömningsdokumentet PAD eller portfolio. Först tyckte jag att PAD var väldigt skrämmande, men när jag väl blev bekant med den tyckte jag att den var extremt användbar.


Den vägledde mig inte bara till den förväntade nivån som Jenny borde arbeta på, den uppmuntrade mig också att läsa om vårdområden som jag kände avgörande för hennes utveckling. Återigen uppmuntrade det mig att tänka på min egen praktik och hjälpte till att lyfta fram områden för mig själv som både sjuksköterska och mentor som var i behov av uppdatering. Kompetens kan identifieras genom professionellt lärande och praktik i samband med professionella kompetenser som fastställts av NMC. Genom att hänvisa till portföljen kan eleverna samla väsentliga bevis för att hjälpa till med personlig och professionell utveckling genom kritisk analys Norman, , p För att underlätta elevernas lärande och bedömning kände jag att det var absolut nödvändigt att professionellt mäta mina egna kunskaper, färdigheter, prestationer och framsteg, standard 1.


Enligt Aston och Hallam är effektiv självutvärdering central för att utveckla god självmedvetenhet och är en nyckelfärdighet för mentorskap. Som förberedelse slutförde jag Sjuksköterske- och barnmorskerådets standarder för att stödja lärande och bedömning i praktiken självbedömningsdokument bilaga 3. Genom att genomföra självbedömningen mot professionella standarder kunde jag identifiera befintliga färdigheter och kunskaper som jag redan hade, tillsammans med områden som jag känner att jag fortfarande behöver utveckla i svart. Detta var ett verktyg som jag tyckte var otroligt användbart och ett som jag slutförde igen efter att ha slutfört denna modul i rött.


Genom att upprepa processen kunde jag bedöma var jag var då och var jag är nu, vilket har gjort det möjligt för mig att formulera en handlingsplan för vidare utveckling och blev mycket förvånad över att se hur mycket jag hade uppnått på kort tid. Men ett område som jag anser fortfarande behöver mycket uppmärksamhet är NMC standard 3. När jag utvärderar detta känner jag att det främst beror på att jag är nybörjare inom detta område men jag vet att med erfarenhet och stöd är det ett område jag kommer att få förtroende för. Enligt Race och Skees är bedömning en inlärd konst och färdighet som tar tid och övning precis som allt annat vi önskar uppnå. Eftersom omvårdnad är ett kompetensbaserat yrke är mentorns roll som bedömare ansträngande på grund av studentbedömningens natur samtidigt som den fortsätter att tillhandahålla omvårdnad, stöd och råd till patienter Rutkowski, , s. För att främja självstyrt lärande. som kunskaper, färdigheter och attityder måste tas upp.


Genom att genomföra och slutföra denna modul har jag utvecklat en gedigen kunskap och kritisk medvetenhet om att vara en mentor. Jag har uppmuntrats att titta på min egen praktik, för att säkerställa att den är evidensbaserad hela tiden, vilket gör det möjligt för mig att fullt ut stödja eleverna i att tillämpa evidensbas på sin egen praktik. Jag är också medveten om att när jag blir en mer erfaren mentor inom mitt kliniska område kan junior mentorer anlita min expertis för att hjälpa dem genom samma process som jag för närvarande går igenom och detta är en roll jag är fullt beredd att engagera mig i. Jag har lämnat rekommendationer till min enhetschef att ett välkomstpaket för studenter behövs.


Enligt Papp et al, om studenter välkomnas, anses den kliniska inlärningsupplevelsen vara positiv. Utforskningen av inlärningsteorier och -stilar inom modulen har gjort det möjligt för mig att skaffa mig värdefull förståelse för de många teorierna kring lärande, undervisning och bedömning och när jag planerar inlärningsupplevelser för studenter känner jag mig nu mer rustad. Jag är medveten om att för att coacha, dela med mig av min kliniska expertis och vägleda studenter genom personlig och professionell utveckling måste ömsesidigt förtroende vinnas. Enligt Thomson kan detta hänvisas till som en fortsatt en-till-en relation med en professionell vän. Jag är dock medveten om att den professionella relationen inte får ackumuleras till vänskap och därför formulerar fördomsbedömningar.


Jag förstår också vikten av att delta i regelbundna mentoruppdateringar från universitetet och min nuvarande anställningsort. Detta kommer i sin tur att göra det möjligt för mig att mentorera elever mer effektivt. En sten. London: Learning Matters Ltd. Bandura, A. New Jersey: Prentice Hall. Carr, J. The Journal of Practice Nursing. Davison, N. De Young, S. Downie, C. Mentorskap i praktiken: en läsare. London: Greenwich University Press. och Parker, P. df Supporting learning in nursing practice: En guide för praktiker. Hand, H. Omvårdnad Standard. Hinchcliff, S. Edinburgh: Churchill Livingstone. Älskling, P. och Mumford, A. Maidenhead Barks: Peter Honey Publications begränsad.


Kolb, D. Lloyd-Jones, M. Maslow, A. New York: harper and Row, citerad i, Quinn, F. och Hughes, J. Cheltenham: Nelson Thornes. Myell, M. London: Bailliere Tindall. Används vid bedömning och personlig utveckling. London:quays Books. Omvårdnads- och barnmorskerådet en standard för att stödja lärande och bedömning i praktiken. London: NMC. Omvårdnads- och barnmorskerådet b Koden. Uppförandenormer, prestation och etik för sjuksköterskor och barnmorskor. Pellat, C. Pris, B.

No comments:

Post a Comment